De 5 (9)

De lijst wordt steeds langer: elke maand presenteer ik vijf nummers die ik veel gedraaid heb tijdens het werken. Inmiddels zijn we aanbeland bij aflevering 9. Luister de nieuwe nummers, en de rest van de lijst, op Spotify.

Sinkane – Theme from Life & Livin It

Eerlijk gezegd kende ik hem nog niet, terwijl hij toch al zo’n tien jaar meedoet in bands als Yeasayer en Caribou en zelf ook een aantal platen heeft uitgebracht. Het hele album is heel goed, met dit nummer als uitschieter. Mijn verrassing van de maand.

Fatima Yamaha – Araya

Bas Bron, de beatmaker van De Jeugd van Tegenwoordig, timmert internationaal lekker aan de weg als Fatima Yamaha. Deze nieuwe track is lekkere electropop à la Todd Terje’s Inspector Norse en Falco Benz’s Hat Tricks.

Brian Eno & David Byrne – Mea Culpa

In de Groningse cd-winkel Elpee kwam ik het klassieke album My Life in the Bush of Ghosts (1981), tjokvol samples. Ook dit nummer zit er vol mee en is mooi opgebouwd.



Carpenters – Da Doo Ron Ron (When He Walked Me Home)

Vroeger helemaal fout, inmiddels iets meer geaccepteerd, maar (leuk) kitscherig blijft het. Een cover van The Crystals.

tUnE-yArDs – Killa

Alweer uit 2011 komt dit grappige, gekke nummer van tUnE-yArDs. Buckle up, cause we gonna move fast.

Geef een reactie

